Szkoła Podstawowa im. Ziemi Pałuckiej w Królikowie zobowiązuje się zapewnić dostępność
swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o
dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów
publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu
internetowego www.bip.spkrolikowo.szubin.pl
Data publikacji strony internetowej: 15.10.2021r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 10.02.2023r.
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4
kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji
mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie sporządzono dnia: 27.03.2022r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny
przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony
internetowej prosimy o kontakt. Osobą
odpowiedzialną jest Pani Barbara Wiencelewska - Cyranowicz, adres poczty elektronicznej: sp-krol@wp.pl.Kontaktować można się także dzwoniąc na
numer telefonu: 52 384
78 81.
Tą samą
drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz
składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia
dostępności cyfrowej strony internetowej. Można także zażądać udostępnienia
informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie
niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji
itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej oraz sposób kontaktu.
Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie
alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie
niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu
nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy
realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy
niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot
publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania
zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć
skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw
Obywatelskich .
Oświadczenie sporządzono dnia: 2023-05-04. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Strona wyposażona jest funkcjonalność umożliwającą dostęp do poszczególnych sekcji (jak menu czy wyszukiwarka) poprzez naciskanie klawisza TAB, a po wybraniu odpowiedniej opcji klawisza ENTER. Sekcje wybrane klawiszem TAB są podświetlane/otoczone ramką. Ponadto na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Barbara Wiencelewska-Cyranowicz, sp-krol@wp.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 665 754 727. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Opis
dostępności wejścia do budynku i kontaktu
z sekretariatem szkoły.
Do budynku prowadzą dwa wejścia (dwa od strony dziedzińca szkolnego – główne i bezpośrednio do
sali gimnastycznej ), wszystkie dostosowane architektonicznie dla potrzeb osób
niepełnosprawnych.
Trzecie
wejście tzw. ewakuacyjne nieprzystosowane dla osób z niepełnosprawnością.
Główne
wejście*:
– z prawej strony w kierunku wejścia podjazd z poręczą
– wejście bez schodów
– wejście – płytki, terakota
– pierwsze drzwi , duże i ciężkie, dwuskrzydłowe, po odryglowaniu jednej połaci
przy podłodze wejście szer. 100 cm
– za wiatrołapem kolejne drzwi, ciężkie, dwuskrzydłowe wejście szer. 100cm
* najkorzystniejsze wejście dla osób poruszających się
na wózku inwalidzkim
Drugie
wejście do sali gimnastycznej:
– bez schodów
– bez poręczy
– parkiet sali gimnastycznej
– pierwsze drzwi , duże i ciężkie, dwuskrzydłowe,
po odryglowaniu jednej połaci przy podłodze wejście szer. 100 cm
Dostęp do
informacji
Sekretariat znajduje się na pierwszym piętrze starego budynku szkolnego. (brak wjazdu wózkiem inwalidzkim)
Gabinet
dyrektora i wicedyrektora znajduje się na pierwszym piętrze starego budynku
szkolnego. (brak możliwości wjazdu wózkiem inwalidzkim)
Biblioteka szkolna znajduje się na pierwszym piętrze starego budynku szkolnego. (brak możliwości wjazdu wózkiem inwalidzkim)
Opis
dostępności korytarzy, schodów i toalety
Wewnątrz budynku zapewniono ciągi komunikacyjne o odpowiedniej szerokości dla
osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Wszystkie drzwi dwuskrzydłowe po
odryglowaniu mają szerokość 100 cm.
Drzwi do
sekretariatu, gabinetu dyrektora, biblioteki i sal zajęciowych mają 90 cm.
Drzwi do WC do przejazdu wózkiem
inwalidzkim – witryna szerokości 100 cm.
Na parterze
toaleta z umywalką dla osób z niepełnosprawnościami.
Wejście/wniesienie na piętro w nowej części budynku po 5 stopniach schodów,
poręcz po prawej stronie, dalej 33
stopnie w starej części budynku , poręcz po prawej stronie przez 6 schodów
potem po lewej stronie. Poręcze na wysokości 110 cm.
W budynku nie ma windy.
Sala gimnastyczna
Umieszczona
jest na parterze budynku. Drewniany parkiet. Zapewnia swobodę poruszania się na
wózku. Wejście szerokości 100 cm.
Sala to najbardziej komfortowe
miejsca do przeprowadzania wydarzeń z udziałem osób z niepełnosprawnością
ruchową.
Po wcześniejszej konsultacji z koordynatorem dostępności istnieje możliwość
dowolnego ustawienia krzeseł podczas wydarzenia.
Hol główny
Przestronne, dostosowane do poruszania się na wózku. Parkiet z gładkiej
terakoty. W holu znajdują się ławka, stolik
Hol to najbardziej komfortowe miejsca do przeprowadzania wydarzeń z udziałem osób z niepełnosprawnością ruchową.
Informacje o
miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób z niepełnosprawnościami.
Przy budynku szkoły jest parking z 1 miejscem dla osób z niepełnosprawnością
ruchową.
Informacja o
prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem
przewodnikiem.
Informacja o
możliwości skorzystania z pomocy pedagoga osób z niepełnosprawnością
intelektualną.
Na miejscu są
zatrudnione osoby z kwalifikacjami oligofrenopedagoga i surdopedagoga.
Opis
dostosowań informacji głosowych, dotykowych i kontrastowych
W budynku szkoły w tym biblioteki nie ma
pętli indukcyjnych. Nie ma również oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń
kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Istnieje informacja wydrukowana.
Informacje o
możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Nie ma możliwości skorzystania z bezpłatnych usług tłumacza migowego.
KOORDYNATOR DOSTĘPNOŚCI / KONTAKT
Osobą odpowiedzialną na udzielenie pomocy oraz informacji dotyczących
dostępności Szkoły Podstawowej im. Ziemi Pałuckiej w Królikowie jest
Pani Barbara Wiencelewska – Cyranowicz sp-krol@wp .pl tel. 52 384 78 81